close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פיסול מתוק מבצק סוכר

מכללת השףכו שבט, תשעב19/02/2012

קורס עיצוב בסוכר הוא אחד הקורסים הפופולרים ביותר של מכללת השף. אודות אהבה שהופכת למקצוע

תגיות:
בצק סוכר
צילום: יח"צ מכללת השף

בעבר עוגת יום הולדת או עוגת חתונה נחשבו לדבר שולי שאפשר לוותר עליו לטובת עוגות פשוטות וזולות. אך כיום הן תופסות מקום נכבד בהפקת האירוע- שהפך גרנדיוזי ומפואר- ועדיין שומרות על קלאסה. העוגה היא דרך מקורית, יצירתית ומרהיבה להוסיף לאירוע ייחודיות וגימור אלגנטי. היא התוספת הייחודית לתמונות באלבום החתונה, שהאורחים ידברו עליו הרבה זמן, ממש כמו על שמלת החתונה.

הקסם שעושה את ההבדל בין עוגה פשוטה לעוגה בלתי נשכחת הוא בצק סוכר. בצק הסוכר הוא חומר גמיש ונעים לעיבוד שנועד לרידוד וציפוי של עוגות ראווה. הבצק עשוי מאבקת סוכר שנטחנה בצורה דקה מאוד ומכילה, ג'לטין, מים, גלוקוזה נוזלית, גליצרין וחלבון ביצה. הבצק בשמו המקצועי נקרא R.F.M על שם הממציא השף קונדיטור Roni Fredy Mordahai.

השינוי הגדול בתפיסה החל עם כניסתו של הבצק סוכר לתחום קישוטי העוגות בשנת 1988. בצק הסוכר פתח דלת שאפשרה את כניסתן של היצירתיות והעיצוב האומנותי לתחום של העוגות המעוצבות. הדמיון של המעצב בשילוב עם רצונותיו של בעל האירוע מאפשרים להגשים חלומות לילדים, למבוגרים ולזוגות צעירים ביום החשוב בחייהם.

ב"מכללת השף" זוכה קורס עיצוב ופיסול בצק סוכר לפופולאריות עצומה ונלמד בכל הסניפים: בבאר שבע, ירושלים, תל אביב, חיפה וראשון לציון. השילוב בין פיסול לבין קולינריה יחד עם הביקוש הגובר לעוגות מעוצבות, הביא רבים להתמחות באופן מקצועי בתחום. המרצה המובילה את הקורס היא רויטל גרייבסקי, שידועה גם בכינוי רויטל תענוגה. רויטל החלה את דרכה המקצועית כשעבדה בחברת בזק "שם נחשפתי בפעם הראשונה לבצק סוכר בסדנא שאורגנה לעובדות. התאהבתי בעוגות המעוצבות, בעבודת היצירה, בחוויה שבסדנא ובעולם הקונדיטוריה בכלל. כשילדתי את ביתי הבכורה גל, יצאתי לחופשת לידה בתחושה שאני רוצה לעשות שינוי בחיי. בעידודו של בן זוגי נרשמתי ללימודי קונדיטוריה ב'מכללת השף', והלימודים חשפו בפני את העולם הקסום של הקונדיטוריה. בסיום לימודי נרשמתי לעוד קורסים מקצועיים במקומות שונים ורבים כדי להתמקצע בבצק סוכר כתחום עיסוק עיקרי".

"במקביל פתחתי את 'תענוגה' שהתחילה כעסק ביתי קטן לעיצוב עוגות בבצק סוכר. בחלוף הזמן 'תענוגה' גדלה והפכה לסטודיו לעיצוב עוגות בבצק סוכר לכל אירוע, ועיצוב מתנות מתוקות כמו: זרי ממתקים, זרי שוקולד וסלסילות מעוצבות של פירות טרופיים. וכך 'תענוגה' צברה קהל לקוחות קבוע, שחוזר בכל אירוע ושמחה שיש בביתם ולמשפחתם". רוויטל הצליחה להגשים את מה שרבים עדין חולמים עליו: שילוב של מימוש אישי ומקצועי יחד עם אהבה גדולה לעשייה שלה. במהלך עבודתה כמעצבת עוגות נתקלה רוויטל בלא מעט בקשות שונות, משונות ומאתגרות "החל מבקשות של עוגת חלומות עם נסיכות, פיות ונצנצים ועד עיצובים משעשעים שלא לומר משוגעים. דוגמא להזמנה כזאת הגיעה מאישה שסיפרה שבעלה כל הזמן בורח לשירותים עם עיתונים ויושב שם זמן רב כדי להתחמק מעבודות הבית, אז עיצבנו לו עוגה של גבר יושב על אסלה עם מלא עיתונים. דוגמא נוספת היא ילדים שבחרו לעשות לאמא שלהם לכבוד יום הולדת 40 עוגה עם פיסול של חומרי ניקוי כי הם הגדירו אותה חולת ניקיון".

מחירי העוגות המעוצבות משתנה מאוד בהתאם לעיצוב האלמנטים ומורכבותם וזמן העבודה הדרוש. בעולם המעצבים המובילים הפכו לשם דבר בתחום ממש כמו מעצבי אופנה. העוסקים בעיצוב ופיסול בבצק סוכר זוכים להצלחה גדולה, וככל שהם ממותגים יותר כך הם מבוקשים יותר ומרוויחים יותר.

הטיפ שלי:

כאשר מעצבים עוגה חשוב מאוד להדגיש את טעם העוגה באמצעות מבחר הטעמים והקרמים: שוקולד, וניל, מייפל, קינמון, מוקה, ועוד. לקוח שמשלם מחיר לא זול עבור עוגה מעוצבת מעוניין לקבל עוגה יפה ומרשימה אך לא פחות חשוב גם טעימה!

המידע באדיבות רויטל גרייבסקי "תענוגה" מרצה במכללת השף
לאתר המכללה
http://www.hashef.co.il/

הוסף תגובה
בצק סוכר
צילום: יח"צ מכללת השף
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה